Focus op take away

Door de Coronacrisis zijn we verplicht ons business model te herdenken. Minder verschillende handelingen aan de afhaaltoog, een grotere verkoopswaarde per transactie kan een eerste stap zijn om ons model bij te sturen.

We organiseerden samen met onze Italiaanse partner Irca (Joygelato) reeds een webinar met enkele leuke tips en smaakcombinaties. Bekijk hier de verschillende video's.

Hoe kan ik binnen mijn bestaand business model meer aandacht schenken aan voorverpakt ijs?

  • Verwijder de klassieke ijsbakken met onverpakt ijs uit uw toog. Het kiezen neemt tijd, het serveren en afrekenen vraagt veel extra aandacht voor een klein bedrag
  • Vul uw toog met voorverpakt ijs en maak dit aantrekkelijk.
  • Optie is een staande vitrinekast om het aanbod zo ruim mogelijk te houden
  • Hebt u een ijswagen? dan zou u kunnen overschakelen naar een delivery service en klanten vragen op voorhand te bestellen via messenger/website/email of telefoon
  • Overweegt u uw ijs ook via derden te verkopen?  De meeste lokale supermarkten (ad delhaize, carrefour express, spar ...) mogen reeds autonoom lokale specialiteiten aankopen. Meer nog raden we je aan om naast de supermarkt ook de bakker, beenhouwer of kruidenier aan te spreken. "Koop Lokaal" is geen hol begrip meer. Het is actueler dan ooit. Wij kunnen u hierin bijstaan om uw etiketten hiervoor te verzorgen. 

Wat is er nodig?

  • Een ijs dat lange tijd houdbaar blijft (laat eventueel uw bestaande receptuur hiervoor door ons doorlichten)
  • een degelijke verpakking waarop een etiket met wettelijke informatie kan aangebracht worden: zie website FOD voor wat er nodig is. Bij Cowi hebben we hier ervaring mee en kunnen we u hierin assisteren.
  • Eventueel een vulmachine om uw productiecapaciteit op te voeren