Aangepaste regelgeving levering en afhaling

HOE WE BIJ COWI OMGAAN MET PIEKEN, VERLENGING VAN ALGEMENE LEVERTERMIJN, met uitzondering voor REGELMATIGE KLANTEN:

Tijdens piekperiodes zullen onze levertijden als volgt worden aangepast: orders die ons bereiken uiterlijk vrijdagmiddag 16u zullen als uiterste leverdatum de vrijdag van de daaropvolgende week krijgen. Kleine bijbestellingen worden automatisch toegevoegd tot op het moment van afronding van de picking van het order en het vertrek in ronde.

Voor regelmatige klanten, die op zo goed als wekelijkse basis aankopen en vooral producten aankopen uit ons "beste koop" assortiment aanvaarden we orders tot dinsdag 16u voor levering dezelfde week. 

Bij een verhoogde intensiteit van samenwerking kan er zelfs gewerkt worden naar quasi vaste levermomenten in de week of meerdere wekelijkse levermomenten met kortere besteltermijnen.

Voor productie van ijsmixen geldt bestellen in week A is levering in week C. In vele gevallen zijn de effectieve levertermijnen een flink stuk korter. In piekperiodes zorgen we er vooral voor dat de levering niet langer uitloopt dan de vooropgestelde levertermijn maar is een versnelling haast onmogelijk. 

WERKWIJZE PERIODE COVID:

Cowi is operationeel. Net als bij u, dienen we ook intern rekening te houden met de nodige maatregelen. Hierdoor proberen we een goed evenwicht te vinden tussen de veiligheidsrichtlijnen voor ons aller gezondheid en de gebruikelijke flexibiliteit in onze leveringen die u van ons gewend bent. Een goede weekplanning is meer dan ooit van cruciaal belang. We hebben hier doorheen de jaren reeds een heel goede ervaring mee. In deze periode vragen we u vooral de gekende richtlijnen iets nauwer op te volgen, vooral daar waar in het verlden nogal eens makkelijk onder tijdsdruk afgeweken werd. Haast en spoed is zelden goed. Verder schenken we extra aandacht aan uw levering volledig te maken. Vooral voor courante artikelen lukt dat vandaag makkelijk. Bepaalde aanvoerlijnen zijn behoorlijk verstoord en dit heeft vooral invloed op bestelartikelen. We proberen u hiervan zo goed mogelijk op de hoogte te brengen en zullen u gepaste alternatieven voorstellen. Sinds kort kan u aan de hand van kleurcodes zien welke goederen courant zijn en welke besteld dienen te worden. Deze processen zorgen onvermijdelijk voor vertraging. Wij rekenen op uw begrip hiervoor. 

LEVERING DOOR COWI:

Binnen de huidige context, dat behoorlijk wat ondernemingen nog gesloten zijn, is het aantal leveringen voor deze tijd van het jaar wat beperkter dan normaal.  Denk vooral na vooraleer een order door te sturen. Orders die bij ons binnenkomen gaan in een automatische flow waarbij annuleren voor heel wat extra problemen zorgt. We vragen u dit te allen tijde te vermijden.

We vragen u, in het belang van ieders gezondheid, volgende regels in acht te nemen bij de leveringen:

  • Respecteer de door de overheid vastgelegde "social distancy" van 1,5m.
  • Zorg ervoor dat er contactloos geleverd kan worden.
  • De levering komt toe op pallet welke geplaatst zal worden in een garage, een toegankelijke stockruimte of op de stoep. Onze chauffeur zal de pallet zelf niet ontladen. Hij zal ook niet wachten totdat ze ontladen is.
  • Gekoelde producten worden achtergelaten in een koelbox met koelplaat. Deze staan op uw leverbon genoteerd. U kan deze bij een volgende levering teruggeven.
  • De chauffeur zal de leverbon niet overhandigen, hij laat deze achter bij de goederen. U ontvangt deze ook digitaal.
  • Cash geld wordt niet aanvaard.

Indien u aan één van deze regels niet kan voldoen, gelieve ons dit dan per kerende te laten weten. Een contactloze afhaling in ons afhaalmagazijn te Aalst kan een alternatief zijn.

AFHALINGEN TE AALST:

Onze afhaalzone  te Aalst werd recentelijk verfraaid. U kan er contactloos laden. Orders ontvangen we gewoon via cowi.be waarbij u in het opmerkingenveld aangeeft dat u wenst af te halen. U kan hier een voorkeurmoment doorgeven. Let wel! Kom enkel naar Aalst nadat u hiervoor een bevestigingsmail met instructies hebt ontvangen. Het klaarmaken van uw order verloopt volgens schema. Onze orderpickers kunnen hier niet van afwijken. We stellen uiteraard alles in het werk dit zo vlot mogelijk te laten verlopen.